Account Manager Logistiek chez ASAP.be

Onze klant is het webwarenhuis van de logistiek.

De Accountmanager maakt deel uit van het Salesteam en is verantwoordelijk voor het genereren van omzet door relatiemanagement, werving van nieuwe klanten, het signaleren van kansen in de markt, en het realiseren van upselling  en cross-selling opportunity’s.

De Accountmanager is verantwoordelijk voor de volgende punten uit het verkoop proces:

  • de acquisitie van nieuwe klanten
  • de instandhouding van de relatie met klanten die aan de functionaris zijn toegewezen
  • de verkoop van het assortiment aan klanten
  • het tijdig doorgeven van afspraken die voor verkopers binnendienst van belang zijn
  • de advisering van klanten met betrekking tot aanschaf van artikelen uit het assortiment

Opleiding en ervaring:

  • Minimaal 4 jaar verkoop ervaring
  • Kennis van de logistieke wereld en/of logistieke producten is een duidelijke pré

Kennis:

  • Beschikt idealiter over productkennis van het aangeboden assortiment van de onderneming.
  • Gevoel voor label, branche en markt
  • Productkennis
  • Verkoopkennis
  • Goede kennis van Vlaamse en Franse taal in woord en geschrift
  • MS Office (Word, Excel) op gebruikersniveau is een must
  •  Ervaring met CRM systeem is een pré

Vaardigheden:

  • In staat zelfstandig te werken, beschikt over commerciële en communicatieve vaardigheden.
  • Durft klanten actief te benaderen
  • Heeft commercieel inzicht en weet in te spelen op de klantbehoefte
  • Heeft reeds goede verkoop vaardigheden en/of wil deze graag verder ontwikkelen
  • Creatief en probleemoplossend vermogen
  • Analytisch vermogen
  • Wil winnen

Inzichten:

De accountmanager heeft inzicht in:

  • Klantprofielen
  • Marketing en verkoop strategie
  • Trends

Attitude

De vertoont het volgende gedrag:

  • Zelfstandig
  • Pro-actief
  • Ondernemend
  • Steeds de volgende stap willen zeten