IT Service Manager Weekend chez Nike ELC

Become a Part of the NIKE, Inc. Team

NIKE, Inc. does more than outfit the world's best athletes. It is a place to explore potential, obliterate boundaries and push out the edges of what can be. The company looks for people who can grow, think, dream and create. Its culture thrives by embracing diversity and rewarding imagination. The brand seeks achievers, leaders and visionaries. At Nike, it’s about each person bringing skills and passion to a challenging and constantly evolving game.

Nike Supply Chain experts ensure that every year 900 million pieces of footwear, apparel and equipment arrive at the right destination on time. That’s no easy task. The complex process involves more than 50 distribution centers, a network of thousands of accounts, and more than 100,000 retail stores around the world. Supply Chain professionals from Laakdal, Belgium, to São Paulo, Brasil, make it happen. They constantly push for ways to make Nike’s supply chain faster, more efficient and more responsive to Nike’s always-changing consumer needs.

Description

De IT Service Manager Weekend vertegenwoordigt het ELC Technology Management team tijdens het weekend en werkt samen met business managers van de weekenddienst. Hij/zij is lid van het Service Management Team en rapporteert aan de Service Management Manager. De kerntaak van deze IT Service Manager is het verzekeren van continuïteit in operationele leiding tijdens het weekend. Dit houdt o.a. in : leidinggeven aan IT weekendmedewerkers, coördinatie van major incidents, beslissingen tijdens release weekends, … . Er wordt ook eenmaal per week een overlegmoment voorzien met de andere IT Service managers. De Service Management Manager zal je coachen, inspireren en verder doen ontwikkelen waardoor je talent voortdurend in beweging blijft

  • Je stuurt het team en de dagelijkse ITIL processen in meerdere distributiecentra aan.
  • Je leidt, coacht en ontwikkelt een team van support engineers en vertegenwoordigt het ELC Technology Management Team tijdens het weekend.
  • Je bouwt sterke partnerships met je collega’s Business Managers en Technology Managers en je verwezenlijkt gezamenlijke verbeteringen.
  • Je bent voortdurend op zoek naar innovatie om onze technology processen te verbeteren en de service en efficiëntie te verhogen.
  • Je bent management team lid van Service Management.
  • Je coördineert, communiceert en escaleert eventueel (naar Business en naar Technology) bij major incidents en releases.
  • Je stuurt ‘war rooms’ aan tijdens het weekend.
  • Je coacht je collega’s in de diverse distributiecentra bij de operationele uitvoering en naleving van de ITIL processen en procedures.

Qualifications

  • Master in Computer Sciences of Business Sciences met een sterke affectie voor IT of gelijkwaardig door ervaring.
  • Minimum 5 jaar relevante ervaring met IT Management in een grote multinationale organisatie en bij voorkeur in het bezit van een intermediate ITIL certificaat.
  • Jouw analytische geest bekijkt de dingen kritisch waardoor je resultaatgericht optreedt.
  • Je beschikt over goede leiderschapsvaardigheden en drukt je zowel schriftelijk als mondeling vlot uit in het Nederlands en het Engels.
  • Ervaring met logistiek en lean concepten is een plus.
  • Druk brengt je niet van je stuk! Je houdt van een uitdaging en kan goed omgaan met stressvolle situaties.
  • Het MS Officepakket zit in je vingers.
  • Je bent de inspirator van een positieve teamsfeer.
  • Je bent bereid te werken in het weekend. Je werkuren zijn van 6u tot 18u op zaterdag en zondag. Om de connect met je technology collega’s te onderhouden wordt de nodige flexibiliteit gevraagd om mogelijk een aantal uren tijdens de week beschikbaar te zijn.

Selectiestappen

  1. Een eerste selectie maken we op basis van CV en motivatiebrief
  2. Een tweede selectie op basis van PC-testen van kennis en vaardigheden
  3. De derde selectiestap bestaat uit een interview met de hiring manager(s)
  4. Assessment center bij een externe partner
  5. Hierna zullen we beslissen of je deel zal uitmaken van ons team.

NIKE, Inc. is a growth company that looks for team members to grow with it. Nike offers a generous total rewards package, casual work environment, a diverse and inclusive culture, and an electric atmosphere for professional development. No matter the location, or the role, every Nike employee shares one galvanizing mission: To bring inspiration and innovation to every athlete* in the world.

NIKE, Inc. is committed to employing a diverse workforce. Qualified applicants will receive consideration without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, sexual orientation, gender identity, gender expression, veteran status, or disability.