Responsible Purchase (Overheidsopdrachten) chez NMBS

Bruxelles

Als “ Responsible Purchase - overheidsopdrachten” , voer je de volgende taken uit:

  • Je denkt samen met de verantwoordelijke van de afdeling na over de ontwikkeling van een moderne aankoopstrategie binnen de directie Stations, door het optimaliseren van het gebruik van de meeste gepaste procedures voor de overheidsopdrachten in functie van de verscheidene gevallen die zich kunnen voordoen;
  • Je onderhoudt nauwe contacten met de verschillende betrokken partijen om te verzekeren dat de meest geschikte Procurement-strategie wordt uitgevoerd
  • Je neemt deel aan werkgroepen en rapporteert aan uw hiërarchie het geheel van de relevante elementen voor het nemen van een efficiënte beslissing;
  • Je bent de contactpersoon van de directie Stations voor de directie Financiën (procurement) op het vlak van de opvolging van de opdrachten voor leveringen en diensten.
  • Met het oog op het beter begrijpen en invullen van de behoefte doe je aan marktprospectie; je houdt je kennis van de markt actueel en je bezoekt beurzen;
  • Je optimaliseert de processen voor de gunning van opdrachten;
  • Je controleert en analyseert de dossiers m.b.t. overheidsopdrachten;
  • Je begeleidt en coacht medewerkers en collega’s met het oog op de goede uitvoering van de projecten en richtlijnen;

JN 695 H-HR/2018

Jouw profiel...

  • Je hebt een masterdiploma of Bachelor (bijvoorbeeld handelsingenieur, economie, rechten) of gelijkwaardig door ervaring.

Indien je je diploma in het buitenland hebt behaald, dien je in het bezit te zijn van een gelijkwaardigheidattest afgeleverd door de Vlaamse Overheid (NARIC-Vlaanderen).

Technische competenties:

  • Je hebt minimum 3 jaar relevante ervaring binnen het domein van overheidsopdrachten of Procurement
  • Je hebt een goed inzicht in juridische teksten
  • Je bent vertrouwd met SAP en SAP Sourcing of bereid hiermee te werken
  • Je kunt goed overweg met MS-Office (Excel, Word en Access)

Pluspunten:

  • Een goede kennis van de tweede landstaal
  • Ervaring projectleiding

Gedragscompetenties:

  • Je bent goed in het plannen en organiseren van je taken. Je bent in staat een groot aantal projecten tegelijkertijd te beheren en op te volgen.
  • Je bent resultaatsgericht.  
  • Je analyseert problemen op een doorgronde en precieze manier, alvorens passende oplossingen voor te stellen.
  • Je beschikt over een uitstekende luistervaardigheid en je bent heel communicatief. Je kunt duidelijk mondeling en schriftelijk boodschappen overbrengen die afgestemd zijn op je publiek.
  • Je past je handelen doelgericht aan in geval van wisselende taken, contacten en doelstellingen.
  • Je hebt een positieve werkhouding.
  • Je stelt innovatieve ideeën voor en je denkt “out side the box”. Je integreert deze ideeën in verbeterde, alternatieve en originele systemen en procedures om efficiënter te werken en op toekomstige behoeften te anticiperen.
  • Je bent klantgericht, integer en handelt steeds in het belang van het bedrijf.
  • Je kunt zelfstandig werken, maar je werkt ook vlot in teamverband en houdt rekening met de wensen, ideeën en meningen van anderen.

Wij bieden je...

  • Een verrijkende en motiverende job;
  • Verdere begeleiding en opleiding binnen het bedrijf.
  • Een aangename werksfeer.
  • Een aantrekkelijk salaris en heel wat bijkomende voordelen.

 En vooral: een job met veel verantwoordelijkheid en met de mogelijkheid om je talenten volop te ontplooien.

Welke stappen doorloop je?

  1. Stel je online kandidaat
  2. Indien je kandidatuur voldoet aan het gevraagde profiel nodigen we je uit om de niet eliminerende geschiktheidstesten en een persoonlijkheidsvragenlijst in te vullen. De directie behoudt zich van het recht om de kandidaturen te beperken tot de kandidaten waarvan het profiel het beste aansluit bij het gevraagde profiel.
  3. In geval van slagen zal je uitgenodigd worden voor een gesprek waarin gepeild wordt naar jouw motivatie, kennis, ervaring, vaardigheden en competenties.
  4. Als je ons een aantal administratieve documenten (uittreksel uit het strafregister, kopie van je diploma…) bezorgt, kunnen we jou verwelkomen als nieuwe collega.

Ontdek de werkomgeving

NMBS is de Belgische spoorwegoperator verantwoordelijk voor het onthaal en het vervoer van en de communicatie met de reizigers. In het kader van haar opdracht van openbare dienst staat ze in voor het binnenlandse en grensoverschrijdende vervoer van reizigers. Haar prioriteiten hierbij zijn de kwaliteit van de dienstverlening (stiptheid, service aan de reizigers enz.), de veiligheid en de doeltreffende aanwending van de middelen die haar ter beschikking worden gesteld. In dat kader is ze ook verantwoordelijk voor de veiligheid van de reizigers. Daarnaast is NMBS actief in het internationale reizigersverkeer, in het bijzonder door haar participaties in Thalys en Eurostar, en biedt ze via haar dochteronderneming LINEAS ook logistieke diensten aan in de sector van het goederenvervoer. NMBS staat ook in voor het beheer en het onderhoud van haar rollend materieel, stations en onbewaakte stopplaatsen.

Binnen de NMBS treedt de directie Stations op als eigenaar en beheerder voor 550 stations en stopplaatsen met de bijhorende parkings en stationsomgevingen. Het gaat om ca. 6.065 ha terreinen en 1600 gebouwen met een bruto oppervlakte van 1,7 mio m². De directie Stations telt ongeveer 1300 medewerkers en is georganiseerd volgens 3 Districten (Centrum,  Noord,  Zuid), met centrale coördinatie in Brussel. Jaarlijks wordt er ongeveer 110 mio euro geïnvesteerd in de stations en de stationsomgeving.

De afdeling “Contract Management” staat in voor de volgende opdrachten:

Contract Approach:

  • Bepaling van de aankoopstrategie (rationalisatie via kadercontracten, enz…) ;
  • Contactpersoon voor de relatie met Procurement voor de opdrachten voor leveringen en diensten (procedures, opvolging van contracten/opdrachten, ondersteuning SAP, enz…);
  • Ondersteuning van de uitvoerende diensten.

Procurement (construction)

  • Verantwoordelijk voor de controle van de overheidsopdrachten voor werken.
  • Bureau werken: verantwoordelijk voor de uitvoering van alle administratieve taken gelinkt aan alle opdrachten voor werken, zowel deze gelinkt aan de gunning van de opdracht (tot aan de toewijzing) als deze gelinkt aan de uitvoering van de opdracht (tot aan de definitieve oplevering).