logo

Accent Logistics Gent | 22.04.2024 | Flandre Orientale

Dispatcher


Details de l'offre
  • Contrat :
  • Expérience Minimale: Moins de 6 mois
  • Segmentation : Département Logistique / SCM dans une industrie , Employé Logistique

Description de l’offre

De firma is een internationaal bedrijf met Franse roots, gespecialiseerd in afvalinzameling en -verwerking. Ze hebben vestigingen in Europa, Noord-Amerika, Oost-Azië en Australië. Onze klant biedt haar publieke en privéklanten een compleet gamma milieuoplossingen op het gebied van water, afval en energie. De organisatie helpt haar klanten om hun milieu-impact te verminderen en zo in te spelen op de klimaat noodsituatie. Veolia Belux is aanwezig in heel België, stelt 4.200 mensen tewerk en heeft een omzet van 800 miljoen euro. De vestiging in Gent is makkelijk te bereiken met eigen vervoer en beschikt over een ruime parking.

Functiebeschrijving
Gedreven? Planmatig? klantencontact? Hoor jij al "check, check, check" in jouw hoofd? Lees dan zeker verder want dan is de functie als dispatcher misschien wel jouw droomjob! Voor de functie als Dispather zal je tewerkgesteld worden op de site in Desteldonk. Deze functie heeft een grote variatie aan taken. Planning en organisatie

  • Na een gedegen opleiding, sta je samen met je collega's in voor de opvolging van de
uitvoering van de geplande routes van onze chauffeurs binnen onze afdelingen afzet, rol en uitzet.
  • Je stuurt de planning bij of plant de niet uitgevoerde orders / routes opnieuw in op
dezelfde dag.
  • Je lost ad hoc problemen op ter ondersteuning van de ploegbaas.
  • Je zorgt voor een goede planning van de resources en stelt de teams samen in functie
van de afgesproken capaciteit. Je legt hierbij ook de nodige documenten klaar voor de chauffeurs. People management
  • Je ziet erop toe dat de veiligheidsregels worden nageleefd en stuurt hierin bij wanneer nodig.
  • Je volgt de chauffeurs en laders op in hun dagdagelijkse activiteiten, je bent hun aanspreekpunt en houdt de nodige feedbackgesprekken met hen.
  • Je vraagt dagelijks algemene feedback op bij de chauffeurs ivm prioritaire klanten, probleemadressen, gevaarlijke situaties, ...
  • Je coacht en begeleidt de ploegbaas en de chauffeurs.
  • Je staat in voor de validatie van verloven, de selectie van nieuwe chauffeurs, het meeorganiseren van medische onderzoeken en het beheer van de kasten in de kleedkamer.
  • Je zorgt voor een correcte toepassing van het onthaalbeleid van startende chauffeurs.
  • Je organiseert en presenteert toolboxen en chauffeursvergaderingen.
  • Je voert de nodige controles uit: werd er schade gereden met de vrachtwagen? Hoe is
de algemene toestand van de wagen? Hoe staat het met het verbruik per vrachtwagen? Werden containers vol afgezet? Werden rij- en rusttijden gerespecteerd? Je volgt deze zaken ook verder op door hierover in communicatie te gaan met de chauffeurs en hierover indien nodig ook geregistreerde gesprekken te voeren. Administratie
  • Je zorgt voor een tijdige en kwalitatieve dagafsluit / gatekeeping: je zoekt de nodige
bonnen op, staat in voor het klassement, je gaat na of de boordcomputer op een goede manier wordt gebruikt door de chauffeur gedurende de dag, ...
  • Je bekijkt en interpreteert de nodige rapporteringen om iedereen op een goede manier
te kunnen opvolgen (verloven, meeruren, ADV, ...). Je volgt de ingegeven prestaties van de chauffeurs en laders op.
  • Je staat in voor de algemene logistieke administratie: aanmaken TCF's, inplannen
keuringen, invullen DOCMAN, genereren incidenten rapporten, risicomeldingen en schadedossiers, stock beheren van de PBM's, ... Je werkt telkens van maandag tot en met vrijdag. Dit in wisselende daguren van:
  • 6u tot 14u30
  • 9u30 tot 18u


Functie-eisen
  • Je hebt bij voorkeur een bachelordiploma of bent gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands. Een woordje Engels en Frans zijn zeker mooi meegenomen!
  • Enkele jaren ervaring in een gelijkaardige functie is mooi meegenomen.
  • Je bent een creatieve probleemoplosser en een kei in organiseren.
  • Daarnaast ben je communicatief, stressbestendig en vlot in omgang.
  • Je gaat ook steeds kostenbewust te werk.
  • Bovendien kan je vlot werken met MS Office, kennis van SAP is een plus.


Arbeidsvoorwaarden
Je bent natuurlijk benieuwd naar wat er naast een mega toffe job nog inzit voor jou... ● Een brutoloon dat je kan bespreken met de klant tijdens je gesprek zodat je de juiste verloning t.o.v. je ervaring krijgt. Dit zal liggen tussen de €2870 en €3230. ● Maaltijdcheques €8/gewerkte dag ● Ecocheques €250/gewerkt jaar ● Hospitalisatieverzekering + voor het gezin zonder bijkomstige kosten! ● Groepsverzekering 3% van het bruto jaarloon ● Cafetariaplan waar je zelf je voordelen kan bepalen. Denk maar aan een gsm, wagen, fiets, ... ● 20 vakantie dagen zoals bepaald door de Belgische wetgeving. ●12 ADV dagen : de gemiddelde wekelijkse arbeidsduur wordt vastgelegd op 38 uren. De effectieve voltijdse wekelijkse arbeidsduur bedraagt 40 uren, verspreid over 5 werkdagen. Ter compensatie worden in een voltijds regime 12 dagen arbeidsduurvermindering toegekend. ● 4 Veolia dagen. ● 1 dag per 6 jaar anciënniteit. ● Een job waar je fier op kan zijn: samen werken we aan een schonere toekomst! ● Een functie met verantwoordelijkheid binnen een dynamische organisatie. ● Een degelijke, interne opleiding. ● Jobzekerheid, wij willen op lange termijn met jou samenwerken! ● Tijd en ruimte voor FUN: familiedag in Plopsaland, personeelsfeest, pizzaparty, …

Meer informatie
VG13/BUO