logo

Harbour Plus | 26.09.2025 | Anvers

Dossierbeheerder import & export – Regio Antwerpen


Details de l'offre
  • Contrat : Employé
  • Minimal Experiance: 2 à 5 ans
  • Segmentation : Expéditeur Mer , Terminaux / Ports / Aéroports , Expéditeur / Forwarder , Gestion de Projet

Description de l’offre

Harbour Plus is een selectiekantoor met specialisaties in Maritime & Logistics, HSEQ en Office. Onze meerwaarde is dat we steeds binnen onze niche werken en zo perfect vanuit onze ervaring kunnen spreken. De persoonlijke toets krijgt u er bovenop!

Over de job

• Je start import- en export-dossiers op voor je vaste klantenportefeuille en zorgt voor correcte verwerking in onze systemen.
• Om de afwikkeling van je dossiers succesvol af te ronden kom je in contact met verschillende interne en externe stakeholders: rederijen, transporteurs, interne douaneafdeling, interne transportafdeling, onze eigen magazijnen en zijn medewerkers, leveranciers, …
• Je zorgt voor volgende diensten, afhankelijk van wensen van de klant: opslag, overslag, transport met vrachtwagens of barges, …
• Daarbij zorg je ervoor dat onze klant steeds op de hoogte is van het verloop van zijn dossier.
• Je voorziet alle nodige logistieke documentatie tijdens het proces zoals BL’s, magazijninstructies, paklijsten, raadplegen van het e-portal, …
• Bij het afsluiten van een dossier zorg je voor de facturatie van alle geleverde diensten.
• Je past de werkwijze per dossier aan naar vereisten van de te behandelen goederen zoals diverse soft commodities, staal, grondstoffen, chemicaliën, non ferro, hout, ….
• Het schrikt ook niet af om administratieve ondersteuning te bieden bij Customs

Wie zoeken we?

• Bij voorkeur een Bachelor opleiding in Logistiek management of gelijkwaardig door ervaring;
• Minimum 2 jaar ervaring in de maritieme/logistieke sector, indien je ervaring hebt met expeditie is dit een sterk pluspunt;
• Zeer goede (praktische) kennis van incoterms;
• Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en een praktische kennis van Engels en Frans; onze klanten zitten verspreid over de hele wereld;
• Goede kennis van het MS Office pakket en vlot in het aanleren van bedrijfseigen software (OLS);
• Je bent klantgericht, communicatief, gedreven, ondernemend en organisatorisch sterk met oog voor correcte administratie;
• Je kan vlot prioriteiten stellen en de planning aanpassen om deadlines te behalen;
• Milieu- en veiligheidsbewust.

Wat krijg je terug?

Werk dat klopt – in een omgeving waar je je thuis mag voelen.

• Je komt terecht in een dynamisch havenbedrijf met een familiale en collegiale sfeer. Naast een contract van onbepaalde duur – met een voltijdse tewerkstelling – krijg je een marktconform loon aangevuld met een groeps – en hospitalisatieverzekering, extra vakantiedagen, maaltijdcheques, eindejaarspremie, vakantiegeld, cafetariaplan, thuiswerk en andere fijne voordelen. Uiteraard is er naast een competitief salarispakket ook ruimte voor jouw persoonlijke opleiding en ontwikkeling!

Heeft u interesse in deze vacature of wenst u vrijblijvend meer info? Neem dan even contact op via [email protected] of 0476/56.35.00  en ik help u graag verder.