
Harbour Plus | 26.09.2025 | Anvers
Dossierbeheerder import & export – Regio Antwerpen
Description de l’offre
Harbour Plus is een selectiekantoor met specialisaties in Maritime & Logistics, HSEQ en Office. Onze meerwaarde is dat we steeds binnen onze niche werken en zo perfect vanuit onze ervaring kunnen spreken. De persoonlijke toets krijgt u er bovenop!
Over de job
• Je start import- en export-dossiers op voor je vaste klantenportefeuille en zorgt voor correcte verwerking in onze systemen.
• Om de afwikkeling van je dossiers succesvol af te ronden kom je in contact met verschillende interne en externe stakeholders: rederijen, transporteurs, interne douaneafdeling, interne transportafdeling, onze eigen magazijnen en zijn medewerkers, leveranciers, …
• Je zorgt voor volgende diensten, afhankelijk van wensen van de klant: opslag, overslag, transport met vrachtwagens of barges, …
• Daarbij zorg je ervoor dat onze klant steeds op de hoogte is van het verloop van zijn dossier.
• Je voorziet alle nodige logistieke documentatie tijdens het proces zoals BL’s, magazijninstructies, paklijsten, raadplegen van het e-portal, …
• Bij het afsluiten van een dossier zorg je voor de facturatie van alle geleverde diensten.
• Je past de werkwijze per dossier aan naar vereisten van de te behandelen goederen zoals diverse soft commodities, staal, grondstoffen, chemicaliën, non ferro, hout, ….
• Het schrikt ook niet af om administratieve ondersteuning te bieden bij Customs
Wie zoeken we?
• Bij voorkeur een Bachelor opleiding in Logistiek management of gelijkwaardig door ervaring;
• Minimum 2 jaar ervaring in de maritieme/logistieke sector, indien je ervaring hebt met expeditie is dit een sterk pluspunt;
• Zeer goede (praktische) kennis van incoterms;
• Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en een praktische kennis van Engels en Frans; onze klanten zitten verspreid over de hele wereld;
• Goede kennis van het MS Office pakket en vlot in het aanleren van bedrijfseigen software (OLS);
• Je bent klantgericht, communicatief, gedreven, ondernemend en organisatorisch sterk met oog voor correcte administratie;
• Je kan vlot prioriteiten stellen en de planning aanpassen om deadlines te behalen;
• Milieu- en veiligheidsbewust.
Wat krijg je terug?
Werk dat klopt – in een omgeving waar je je thuis mag voelen.
• Je komt terecht in een dynamisch havenbedrijf met een familiale en collegiale sfeer. Naast een contract van onbepaalde duur – met een voltijdse tewerkstelling – krijg je een marktconform loon aangevuld met een groeps – en hospitalisatieverzekering, extra vakantiedagen, maaltijdcheques, eindejaarspremie, vakantiegeld, cafetariaplan, thuiswerk en andere fijne voordelen. Uiteraard is er naast een competitief salarispakket ook ruimte voor jouw persoonlijke opleiding en ontwikkeling!
Heeft u interesse in deze vacature of wenst u vrijblijvend meer info? Neem dan even contact op via [email protected] of 0476/56.35.00 en ik help u graag verder.