Een blik achter de schermen als Supply Chain Planner #vandenALDI
De Supply Chain afdeling van ALDI breidt uit, en daarom zoeken we extra Supply Chain Planners om het team te versterken. Kamiel en Frédéric, beiden aan de slag als Planner, lichten toe hoe het is om bij ALDI te werken.
De Supply Chain afdeling bij ALDI bestaat uit 40 collega’s, waaronder een team van 24 Planners. Vanuit het hoofdkantoor in Erpe-Mere zorgen deze Planners voor de bevoorrading van de regionale distributiecentra en zo dus alle ALDI-winkels in België. Kamiel: “We hebben een cruciale functie binnen ALDI. We moeten er voor zorgen dat alle winkels en magazijnen correct worden bevoorraad. Nauw overleg met zowel leveranciers als de lokale collega’s is hierbij zeer belangrijk.”
Hoe een typische dag als Planner #vandenALDI eruit ziet? Frédéric: “We starten de dag met het plaatsen van alle bestellingen voor de magazijnen en winkels. We werken hierbij met een AI-based planningstool die voor ons een inschatting maakt van de hoeveelheden die besteld moeten worden. Daarna volgen we deze bestellingen nauw op. Gedurende de dag staan we in contact met leveranciers en onze interne klanten.” Kamiel: “Onze job kent een vaste structuur, maar biedt toch de vrijheid voor eigen accenten of projecten waardoor elke dag er anders uitziet. We zijn steeds stand-by indien er problemen zouden zijn, zoals een late levering of een foutieve bestelling. Hierdoor moet je soms snel kunnen schakelen. Dat maakt de job afwisselend en zeker ook uitdagend. Daarnaast vind ik het boeiend om met data en statistieken te werken en op die manier de logistieke keten binnen ALDI te optimaliseren. Ik ben nu twee jaar in dienst bij ALDI en heb in die tijd al een mooi traject afgelegd waarbij ik ook meer verantwoordelijkheid kreeg. Die groeikansen biedt ALDI dus ook aan.”
Werken bij ALDI is ook werken in een hecht team, zo blijkt uit het gesprek. Frédéric: “Er heerst een zeer gemoedelijke sfeer op kantoor, iedereen werkt graag samen. We worden goed begeleid door onze teamleads, die ons toch ook de ruimte geven om ons te ontwikkelen.” Kamiel: “Open communicatie is zeer belangrijk binnen het team. Je kan ook echt rekenen op de collega’s: Ik vertrek bijvoorbeeld steeds met een gerust hart op verlof, omdat mijn collega’s alles goed opvolgen. Het team organiseert soms spontaan een teamactiviteit of een after work, ook naast het werk kunnen we het goed vinden met elkaar”.
Of ze een job als Planner bij ALDI zouden aanraden, daarover hoeven Kamiel en Frédéric niet te twijfelen. “Als Planner hebben we een grote impact binnen ALDI. We zorgen er namelijk voor dat onze klanten al hun boodschappen vlot op één plek kunnen doen. Werken bij ALDI is werken bij een stabiel bedrijf met een sterke reputatie. Het geeft heel wat voldoening om elke dag mee te kunnen bouwen aan de groei en het succes van ALDI”.
Overtuigd dat werken bij ALDI een goed idee is? Ontdek hier de vacature als Supply Chain Planner #vandenALDI