27 February 2023

Gosselin organiseert jobdag om bedrijfsgroei bij te benen

Met meer dan 900 werknemers verspreid over 34 landen staat Gosselin sterk in haar schoenen. Maar het bedrijf blijft groeien, en biedt jobmogelijkheden in alle afdelingen. Alle vacatures ingevuld krijgen, is de boodschap. Daarom organiseert het HR-team een jobdag om geïnteresseerden een uniek inzicht te geven in het reilen en zeilen van deze internationale speler in de logistiek.

Gosselin organiseert jobdag om bedrijfsgroei bij te benen

Gosselin begon in 1930 als een eenmansbedrijf en is ondertussen uitgegroeid tot een internationaal bedrijf met 56 kantoren in 34 landen. Het hoofdkantoor is gelegen aan het Albertkanaal in Deurne, waar de containerterminal de haven van Antwerpen-Brugge verbindt met het Europese hinterland. Gosselin heeft ook kantoren in de meeste Europese landen, Rusland, de Kaukasus, en Centraal Azië.

 

Moving your world

Gosselin bestaat uit twee divisies. Enerzijds is er de verhuisdivisie die instaat voor nationale en internationale verhuizingen van bedrijven, diplomaten, militairen, particulieren en expats. Deze klanten worden van A tot Z ontzorgd. Van inpakken op de plaats van vertrek, tot uitpakken op de plaats van bestemming en alle mogelijke stappen daartussen. 

Grote uitdaging in de verhuissector is ongetwijfeld om de job van verhuizer terug in de spotlight te zetten. Dat ziet ook Tomas die 15 jaar geleden bij Gosselin aan de slag ging als verhuizer en via het bedrijf zijn droom om vrachtwagenchauffeur te worden waarmaakte. “Gosselin is mijn tweede leven en ik ben enorm tevreden met mijn job als teamleider in de verhuisdivisie. Het zijn lange dagen, maar er is een fantastische sfeer onder de collega’s en elke verhuizing is anders, wat de job boeiend houdt.”

 

Logistiek puzzelen

Naast een verhuisbedrijf is Gosselin ook een logistieke provider die “one-stop-shop” services aanbiedt. Van multimodale transport-oplossingen, tot douane-declaratie, tijdelijke opslag en forwarding. Dit met een eigen inlandtcontainerterminal aan het Albertkanaal. 

Om aan de vraag van klanten te blijven voldoen, werd de bestaande 200.000 m² aan magazijnruimte uitgebreid met nieuwe magazijnen. Het is aan de supervisors en hun magazijniers om goed te puzzelen en creatieve oplossingen te blijven bedenken. Uitdagende job? Check!

Binnen Gosselin Logistics is er ook een afdeling die zich specialiseert in industriële projecten voor zware machines en uitzonderlijk vervoer. 100m Llange onderdelen voor windmolens transporteren over de openbare weg? Of dieselmotoren die tot wel 92 ton wegen? Ook hier puzzelen collega’s de ideale route uit. Er is zelfs een team dat gespecialiseerd is in het transport van podia voor muziekfestivals.

 

De support afdelingen

Beide divisies worden ondersteund door teams in Finance, IT, Human Resources, Quality, Marketing en Facilities. Ook hier zijn nog tal van vacatures in te vullen. Maar het gaat verder dan dat. “We willen meer doen dan enkel mensen aanwerven”, aldus Karlien van rekrutering. “We proberen echt om de juiste mensen op de juiste positie te zetten en hen daarna ook consistent te blijven begeleiden.” Die begeleiding is niet enkel van toepassing op nieuwkomers die een peter of meter krijgen toegewezen om hen wegwijs te maken op de werkvloer. Ook managers krijgen extra handvatten aangereikt om hun team correct aan te sturen.

 

Investeren in opleiding & training

Gosselin investeert volop in persoonlijke en professionele ontwikkeling. “Hiervoor hebben we een Learning & Development centrum opgericht dat zich volledig toelegt op de noden van onze werknemers. Zowel opleidingen voor hard skills (computerprogramma’s leren) als soft skills (beter leren samenwerken) komen aan bod”, legt Evy van het Learnings team uit. “Deze opleidingen zijn er voor iedereen, ongeacht hoelang je al aan de slag bent bij Gosselin.”

 

Digitalisering

Recent onderging het voormalige IT-departement een heuse transformatie, waarbij het team niet enkel van naam veranderde (ITS), maar ook de aanpak drastisch veranderde. “We staan op het kantelpunt in de geschiedenis van een snelgroeiend bedrijf”, aldus Jo, manager van het ITS team. “In de toekomst zal Gosselin sterk inzetten op nieuwe technologie, artificiële intelligentie, proces automatisatie, en datamining. Het is een ruimdenkend team dat openstaat voor creatieve initiatieven. Je krijgt enorm veel vrijheid en verantwoordelijkheid om projecten te realiseren.”

 

Logistiek en duurzaamheid

“Dankzij de uitbouw van de container terminal en haar strategische ligging aan het Albertkanaal kan Gosselin inzetten op transport via het binnenwater. Hiermee halen we tal van trucks van de openbare weg, en dragen we bij aan het indijken van onze CO2-uitstoot”, vertelt Sustainability Manager Noël. 

 

Jobdag

We beseffen maar al te goed dat  een job er altijd mooi uitziet op papier, daarom organiseren we met de ondersteuning van enkele selectiepartners  onze  allereerste jobdag op de eigen site. “Een goede verloning, extra verlofdagen, en andere extralegale voordelen zijn mooi meegenomen, maar we willen mensen echt de kans geven om te kijken waar ze terecht gaan komen”, legt HR collega Mani uit.

“Je kan een babbeltje slaan met onze collega’s en met de Gosselin-e-shuttle krijgt iedereen de kans om een kijkje te nemen achter de schermen op de site in Deurne. Bij een hapje en een drankje maken we graag kennis met de toekomst van Gosselin. De Jobdag wordt mee ondersteund door sterke selectiepartners waaronder Recrewtment,  One-On-One, Go4Jobs.”

Ben jij geïnteresseerd om naar onze jobdag op zaterdag 25 maart te komen? Je bent doorlopend welkom tussen 10 en 14u om kennis te maken met de Gosselin-familie en de uitdagingen waar jij mee aan kan bouwen! Schrijf je in via deze link en tot dan! 

 

Regio

Zoek een job
per regio

Zoek nu
Categorie

Zoek een job
per categorie

Zoek nu
Creëer uw CV

Word gevonden door topbedrijven

Creëer uw CV