08.01.2018

Record in de E-commerce: meer dan 1 miljoen retours per dag na black friday in de Verenigde Staten

Record in de E-commerce: meer dan 1 miljoen retours per dag na black friday in de Verenigde Staten

E-COMMERCE: In december werden er in de Verenigde Staten reeds voor Kerstmis elke dag meer dan 1 miljoen retours geregistreerd. Op de nationale Amerikaanse dag van de retour verwacht men 1,4 miljoen retours. Met een stijging van 8% ten opzichte van het vorige jaar zorgt dit voor het 5de jaar op rij voor een record.

De recordverkopen die geregistreerd werden tijdens Black Friday en Cyber Monday gaven aanleiding tot het retourseizoen.

Alan Gershenhorn, Chief Commercial Officer bij UPS “Een gebruiksvriendelijk retourprogramma is van essentieel belang voor elk populair e-commerce programma en UPS blijft daarom zijn aanbod van innovatieve oplossingen voor de e-commerce spelers”.

In december 2017 hebben consumenten dagelijks meer dan 1 miljoen pakjes teruggestuurd, een cijfer dat men verwachtte voor januari 2018.

Gedurende UPS National Returns Day, voorzien op 3 januari, werd het aantal retours geschat op 1,4 miljoen, een stijging van 8% ten opzichte van het voorbije jaar en goed voor een 5de recordjaar op rij.

Volgens de 2017 UPS Pulse of the Online Shopper studie hebben 75% van de consumenten ooit hun pakje teruggestuurd naar de verkoper, goed voor een stijging van 7% tegenover 2016.

Daarenboven:

  • Bevestigt 79% van de ondervraagden dat gratis retourneren één van de belangrijke criteria is bij de online aankopen
  • Noemt 44% van de ondervraagden de retourkosten het belangrijkste pijnpunt bij de online aankopen
  • Zijn een gemakkelijke retourervaring en een ‘no-questions-asked’ beleid belangrijke criteria.

Dit zijn redenen waarom veel bedrijven hun retourmogelijkheden uitbreiden.

« een simpele en snelle ervaring moet deel uitmaken van de toolkit van de retailer om de loyaliteit van de klanten te verhogen rekening houdend met het beheer van de kosten van de retours” voegt dhr. Gershenhorn er nog aan toe.

“UPS biedt een portefuille van technologiegedreven retourdiensten waarmee retailers een premium ervaring kunnen bieden aan hun klanten”.

Gelinkt artikel: TL Hub Business Game 2017 - Decathlon e-commerce

Recentste nieuws

17.09

Hoe risico’s en opportuniteiten van klimaatverandering integreren in het supply chain management?

Het is essentieel voor bedrijven om het geheel van risico’s van klimaatverandering te begrijpen. Er moet niet enkel rekening gehouden worden met de manier waarop fysieke oorzaken (natuurrampen) de infrastructuren beïnvloeden, maar ook met de maatregelen waaraan de ...

Lees meer

11.09

Gefco daagt logistieke studenten uit met een operationele & marketing case

Voor het vierde opeenvolgende jaar confronteert de TL Hub Business Game Belgische studenten in logistiek en supply chain met een concrete casestudie. Na Coca-Cola European Partners, H.Essers en Decathlon is het dit jaar de beurt aan GEFCO om een orginele case vo ...

Lees meer

04.09

Recente vrachtgegevens kondigen alarmerende vertraging van de wereldhandel aan

De crisis van 2009 werd voorafgegaan door de duizelingwekkende daling van de vrachttarieven. Staan we nu opnieuw aan de vooravond van een nieuwe crash? Velen denken van wel en deze vertraging bevestigt enkel de vrees. Volgens Goldman Freight Data begon de vertra ...

Lees meer

Meer nieuws

Zoek een job
per regio

Zoek nu

Zoek een job
per categorie

Zoek nu

Word gevonden door topbedrijven

Creëer uw CV